Emotionele Elementen

Water dropIndien diepe emoties over een voorval naar boven komen, kun je een dialoog met jezelf aangaan door vragen te stellen. De elementen kunnen je daarbij helpen.

Hout (boosheid): Ben ik boos? Waarom ben ik boos?
Metaal (verdriet): Ben ik verdrietig? Waarom ben ik verdrietig?
Water (angst): Ben ik bang? Waarom ben ik bang?
Aarde (zorgen): Ben ik bezorgd? Waarom ben ik bezorgd?
Vuur (verwachting): Had ik andere verwachtingen? Waarom had ik andere verwachtingen? Hoe had het – achteraf gezien – moeten verlopen?

Door de vragen te beantwoorden kun je jezelf helpen om het voorval beter te verwerken. Het werkt het beste om de antwoorden op te schrijven, zodat je na het verwerken van de antwoorden weer nieuwe vragen kunt stellen.

Geef een reactie

